Az értékesítés mindenki számára ismerős már, röviden írtam is róla az előző részben, viszont nagyon nem mindegy a “hogyan”.
Sajnálatos módon a többség az erőszakos, törtető módjával köti össze magát a szót. Első körben, mielőtt bemászunk a tölcsérek mélyébe, pár gondolat erejéig kitérünk erre is, mert muszáj helyretenni pár dolgot.
Az értékesítés önmagában nem rossz, az ember teszi azzá. Mint minden, ez a történet is onnan indul, ahonnan bármelyik másik, az embertől.
Mindössze azt kell tenned, amit Te is elvársz a másiktól. Meg kell ismerned őket és azt adni nekik, amire vágynak, ami megoldja a problémáikat.
Tehát az első és legfontosabb, hogy adj ÉRTÉK-et!
Az sem elhanyagolható ehhez, hogy ismerd a célközönséged, tudd, mik azok a nehézségek, amivel küzdenek nap, mint nap. Tudd, hogy mik a talán még maguknak sem bevallott vágyaik.
Kérdezheted most, hogy Jó-jó. De honnan tudhatnám ezt meg?
Itt jön képbe a FIGYELEM. – ezt a szót is vésd az eszedbe.
Az egyik legfontosabb. Figyelni kell, mindig, mindent. Közel sem biztos, hogy elsőre tudni fogod ki is a Te célközönséged , de ha résen vagy és gyűjtöd az információkat, meginterjúvolod a jelenlegi és a volt legjobb ügyfeleidet, az sokat fog lendíteni a helyzeten.
Sosem szabad megfeledkezni róla, hogy nem a terméked/szolgáltatásod veszik meg, hanem az általa szerzett előnyöket. Azt, hogy jobb lesz tőle az élete, könnyít a napján vagy megoldja egy problémáját.
Az értékesítési tölcsér, más néven sales funnel lényege éppen az, hogy a vágyott állapot, álom felé utaztatjuk emberünket lépésről lépésre, miközben építjük a bizalmat. Nem erőszakosan, hanem a saját tempójában. Eleve nem erőlködünk, hanem a folyamat elején már releváns látogatókat vezetünk tovább a lépéseken.
Már a lead magnetben és utána a sales oldalon is sok hasznos információt kap, még ha nem is kéri a portékát, akkor is gazdagodik általa.
Ahhoz, hogy sokkal jobb eredményeket érj el, nem tanácsos az in medias res kezdés, hanem szépen, fokozatosan kell az érdeklődőidet végigvezetni az értéklépcsőkön.
Szóval a lényeg, hogy ha szeretnél valamit értékesíteni, akkor érdemes sales funnelekben gondolkodnod. Az a lényegük, hogy apró lépcsőfokokon vezetjük végig lépésről lépésre az embereket, fokozatosan növelve a bizalmat. Jóval ügyfélbarátabb megoldás, mint kitenni, hogy vásárolj, ennyi meg ennyi az ára. 🙂 Egy értékesítési tölcsér segítségével a hirdetések is jobban hoznak a konyhára.
Neked is jó lehet?
Lényegében nagyjából mindenre fel lehet húzni egy értékesítési tölcsért vagy akár többet is. Most csak mondok pár példát, amilyeneket készítettünk mostanában.
Nyelviskolának próbaóra majd tanfolyam, tanárnak próba tananyagra feliratkozás majd tananyag vásárlás, biztosítósnak ingyenes e-book, majd konzultációra jelentkezés a szerződések segítésére, webináros tölcsérek, aminek a végén zajlik értékesítés, addigra egy csomó értéket kap, könyv eladás támogatására sales funnel, és sorolhatnám. De nézzük pl a sajátunkat is, van például funnelünk ingyenesen letölthető e-bookal weboldalkészítésre jelentkezésre, aztán van webelemzésre, aminek a végén jön képbe a kivitelezés. De a lehetőségek tárháza végtelen. Látni kell a végcélt és ahhoz mérten kiépíteni a folyamatot lépésről lépésre. Egyszerűen imádjuk. 🙂
Amúgy elárulok egy titkot, most is dolgozunk 4 saját sales funnelen, már most odavagyunk értük, jön pár újdonság majd, hamarosan megosztjuk Veled is. Mi már nagyon várjuk, hogy startoljanak.
Szeretnél Te is több bevételt, ügyfelet, vásárlót? Vágysz egy rendszerre, ami érted dolgozik és több időt generál Neked? Akkor keress minket, beszéljünk, nézzük meg, számodra mi lenne a legideálisabb megoldás….
Nézd meg a Youtube csatornánkon a videót is:
Bizalomépítés értékesítési tölcsérekkel
A következő részben megnézzük az értékesítési tölcsér részeit.
Addig is keress minket bátran, ha kérdésed van vagy segítségre lenne szükséged.
Keress minket az elérhetőségeink valamelyikén vagy írj itt:
Már várjuk a közös munkát Veled!
Kövess minket az Instagramon és/vagy a Facebookon is hasznos tartalmakért:
Szeretnél egy remek vevőszerző rendszert? Akkor kattints ide és kérj ingyenes konzultációt!
Amennyiben még bizonytalan vagy, akkor töltsd le az ingyenes e-bookot a bizalomépítésről és vevőszerzésről értékesítési tölcsérekkel!