Melyik az az egyetlen eset, amikor indokolt, hogy csak Facebook oldalad legyen?

Rengeteg vállalkozó gondolja úgy, hogy bőven elegendő neki egy Facebook oldal és nincs szüksége weboldalra. Vajon valóban elegendő? Mik az előnyei, hátrányai? Ezt a témát fogjuk most körbe járni, olvass tovább.

Elengedhetetlen manapság, hogy rendelkezz Facebook oldallal. A platform gyorsan fejlődik, rengeteg lehetőség rejlik benne. Ráadásul ingyenes, alapvetően nem kell költened az elkészítésére. Tudsz követőket szerezni, kommunikálni velük, edukálni őket, élő adást tarthatsz, videókat oszthatsz meg. Amire költened kell, az egyedül a hirdetések, hogy ha nagyobbat szeretnél meríteni és gyorsabban növekedni. Sokan megelégszenek az organikus elérésekkel is. Vagy csak nem szeretnének költeni. Persze ez is megérne egy misét, mert az adok-kapok elv, mint mindenhol, itt is érvényesül.

Na most akkor kell weboldal vagy sem?

A válasz: IGEN!

MIÉRT? Nézzük a legfontosabbakat!

1. BIZALOM

A weboldal az online irodád, a pénztermelő gépezeted, befolyásolja a megítélésedet. Gondolj bele, hogy ha valamit keresel, látod a Facebookon, hogy nincs weboldala, mennyire nyeri el a bizalmadat? Na ugye!

2. SZABADSÁG

Egy Facebook oldal kötött, attól függ, hogy mit csinálhatsz és hogy néz ki, hogy a nagytestvér mit tesz lehetővé. Nem rajtad múlik! Egy weboldal viszont a lehetőségek tárháza, mindent meg lehet valósítani, ami szükséges és amit megálmodtál. Úgy tudod kialakíttatni, hogy az Téged tükrözzön.

3. SAJÁT TULAJDON

Míg a Facebook nem a Tiéd, a weboldal igen. Ez is nagyon fontos szempont. Nem egyszer hallottunk olyan sztorikat, hogy valakinek 10.000-15.000 követője volt, majd történt valami és mind eltűntek. Honlap és listaépítés híján bukta az összes embert, akivel kapcsolatban állt és nem utolsó sorban sok év munkáját. A másik, ha megszűnik a Facebook, akkor annyi volt, mindent buksz.  Azt hiszem, ez éppen elegendő ahhoz, hogy átgondoljuk, hogy mi a célszerűbb.

4. ELÉRHETŐSÉG

A weboldalt bárki megnézheti, a Facebookot viszont csak a felhasználók. Bár természetesen sokan fent vannak, de közel sem biztos, hogy a Te célközönséged épp itt tölti az idejét.

A weboldal a központ, a közösségi média pedig ezt kell, hogy támogassa. Mondhatnánk, hogy minden út oda vezet. Az a legjobb megoldás, ha van egy rendszered, ami a céljaid elérését segíti.. Weboldal, landing oldalak, sales oldal, automatizált lista építés, feliratkozó gyűjtés. Mellette nem elhanyagolható a Facebook jelenlét sem, viszont annak(és a többi közösségi média profilodnak is) az a szerepe, hogy a weboldaladra tereld az érdeklődőket.

Melyik az az egyetlen eset, amikor megbocsátható bűn, hogy csak Facebook oldalad van?

Amennyiben kezdő vállalkozó vagy, most indultál és nincs félrerakott pénzed és kérni sem tudsz senkitől, akkor rendben van, hogy első körben az ingyenes platformok előnyeit használod ki. Viszont a cél mindenképpen az legyen, hogy a megszerzett bevételed, amint tudod, befektesd egy vevőszerző weboldalba. 

Olvasd el ehhez kapcsolódó előző cikkünket is:

Szeretnél egy remek weboldalt? Keress minket bizalommal!

Pin It on Pinterest

Shares