A nagyszerű weboldal 7 alapvető eleme :

  1. kifogástalan dizájn
  2. szerkezet
  3. tartalom
  4. optimalizáció
  5. érdeklődőszerzési mechanizmus
  6. közösségi média integráció
  7. karbantartás

Most nézzük meg őket sorban kicsit részletesebben:

  1. Dizájn: A kinézet igenis számít!
  • Maximum 5 másodperced van megfogni a látogatót!
  • Ahogy akkor is rendkívül fontos az első benyomás, ha először találkozunk valakivel, úgy a weboldaladnál is ez az első, ami szembe fog jönni a látogatóval. 
  • Ha a külső alapján jó érzés van bennünk, kivetítjük ezt az egyéb jellemzőire is. 
  • Ezért nem elhanyagolható, hogy ne csak a tartalmad legyen rendkívüli, hanem ügyelj arra is, hogy a dizájn elragadó legyen és a tartalmat támogassa. 
  • Röviden, ha a honlapod jól néz ki, feltételezzük, hogy a cég jól működik, érti a dolgát és a bizalmunk máris nagyobb lesz. 

Mikor jó a dizájn?

Röviden azt mondhatjuk, akkor van rendben, ha betölti a meghatározott célját. A cél pedig végeredményben nem más, mint eladni a szolgáltatásodat. Minden elemnek ezt a végcélt kell támogatnia. A honlap kinézete, grafikája, képei is a fő célt kell, hogy erősítsék. Ugyanúgy kommunikálsz a dizájnnal is, ahogy a tartalmaddal, szövegeiddel. Első körben ezt kell megérteni.

  • Illeszkedik a márkádhoz

A célközönségedet kell szolgálja, akik kapcsolódnak a márkádhoz. Mindenhol következetesen kell képviselned az alapvető jegyeket. Fontosak a színek, formák, meghatározó elemek. Ha teljesen más színeket használsz a webodlaladon, mint egyébként, az összezavarja a látogatókat. 

  • Megfelel a dizájn elveknek

Nem az a fontos, hogy neked mi tetszik, milyen az ízlésed. Sokan ettől nehezen tudnak elrugaszkodni, ragaszkodnak bizonyos dolgokhoz, ami nem szolgálja a célt. Alapvetően, ha ránézünk egy oldalra, egyből kiugranak az oda nem illő részek, azonnal feltűnik a nem megfelelő betűtípus, a rosszul beállított mobil nézet. 

  • A célközönségednek szól

Elengedhetetlen, hogy azoknak kommunikálj, akiket el szeretnél érni a tartalmaiddal. Ahogy rájuk szabod a nyelvezetet, a szóhasználatot, stílust, ugyanúgy a dizájnnak is hozzájuk kell igazodnia.

  • Egyértelmű az üzenete: 

Világos, tiszta, közérthető, nyilvánvaló kell, hogy legyen az odalátogatók számára. Azoknak is, akik először találkoznak veled. Tudniuk kell azonnal, hogy ki vagy és mit is csináltok. Irodalmi művekben és művészfilmekben imádjuk az utalásokat, találgatásokat, burkolt üzeneteket, de jelen esetben ezt el kell felejteni, ez nem egy kitalálós játék, hanem a bevételed egyik forrása, az üzleted, vállalkozásod támogatója, át kell, hogy jöjjön az üzeneted egyértelműen, minden kétséget kizárva.

  1. Szerkezet: Ez mindennek az alapja, ne hanyagold el!
  •  Kulcsfontosságú a honlapod navigációját megszerkesztened. 
  • Kézen kell fognod a látogatót és a szerkezet segítségével arra terelned, amerre szeretnéd. 
  • A végcél természetesen az, hogy cselekvésre bírd! 
  • Érdemes elképzelni úgy az oldaladat, mint egy csúszdát, ami a cél felé viszi az érdeklődőket. 
  • Ügyelj arra, hogy mobil verzióban is működjön, szükség esetén módosíts részeket mobil nézetben. 

  1. A tartalom mindent visz!
  • Milyen a jó tartalom?  
  • a weboldal lelke 
  • többszörös célt szolgál 
  • edukálja a látogatóidat 
  • felépíti a szakértői imidzsedet 
  • hitelesnek mutat 
  • bizalmat épít  
  • Milyen formában nyújthatsz tartalmat? 
  • blog
  • podcast
  • videó                 —> segít kitűnnöd a nagy zajban. 
  • Melyiket válaszd közülük? 
  • Ha van energiád és időd: legjobb, ha mindegyikbe belevágsz, mivel az emberek különbözőek, mindenki másként szereti fogyasztani a tartalmakat. 
  • Ha nincs időd és energiád: válassz ki egyet(ami  a céljaidnak és a célközönségednek megfelelő), amit következetesen csinálni fogsz folyamatosan.
  • Ossz meg a szakterüketedről minél több információt közérthető módon!  A keresőmotorok is szeretni fognak, ha minőségi, értékes tartalmat nyújtasz folyamatosan. 
  • + 1 tipp: szolgáltass minél több friss tartalmat!

  1. Optimalizáció
  • Kétféle optimalizáció:
  • Nem elég, ha jól néz ki a weboldalad, belülről is optimalizálnod kell. 
  • Miért olyan fontos ez? 

Például egyik böngészőben mutatós, minden jól jelenik meg, de egy másikban már máshogy látszik, torzul. Ugye ezt nem akarod? 

  • Mobil nézet

Manapság az emberek többsége mobilon fogyaszt tartalmat, így rendkívül fontos, hogy ott is jól mutasson. 

Nézd! Erről beszélek!

  • Keresőoptimalizálás 

Fontos, hogy a keresőmotorok számára is „olvasható” legyen az oldalad. (A keresőoptimalizálásra a későbbiekben külön blog posztban ki fogunk még térni.)

  1. Érdeklődőszerző mechanizmus a weboldalon: 

Ugye láttad már Te is a honlapnak azt a részét, ahol meg lehet adni a nevet, e-mail címet? Esetleg neked is van vagy te is adtad már meg más oldalán? Az weboldalnak ezt a részét nevezzük érdeklődőszerző mechanizmusnak. 

  • Miért van rá szükség? A látogatóid többsége nem fog elsőre vásárolni. Ezért rendkívül fontos, hogy kapcsolatban maradjatok és minél többször találkozzanak veled online.  Biztosítanod kell számukra a lehetőséget, hogy kapcsolódni tudjanak. Erre ad lehetőséget az e-mail marketing. 
  • Gyűjts feliratkozókat! Biztosíts nekik folyamatosan friss tartalmakat! 
  • Mire lesz szükség , hogy egy idegen megadja neked az e-mail címét? 

Egy remek ösztönzőre! Ez rengeteg minden lehet. 

  Például: 

  •  check list
  • webinárium
  • esettanulmány
  • e-book
  • oktató videó
  • folyamatábra

Ne állj meg, ha elégedett vagy weboldaladon a dizájnnal, a szerkezettel, a tartalommal! A legfontosabb, hogy erős követőbázist, e-mail listát építs, akiknek célzott leveleket tudsz küldeni a jövőben. Alapvetően ezért készül a honlapod, hogy a hideg érdeklődőket melegítsd, melegen tartsd, majd konvertáld őket tartalom fogyasztókból vásárlókká. Minden útnak erre kell vezetni, hogy elköteleződjön az illető, feliratkozzon, gyarapítsa a listádat. 

  1. Közösségi média integráció: 

Rendkívül fontos, hogy a látogatóid többféle módon is kapcsolatba tudjanak veled lépni. Elengedhetetlen manapság, hogy az érdeklődőid a weboldaladon keresztül is  elérjék a közösségi média oldalaidat. 

  •  Miért is jó ez neked? Különböző tartalomfogyasztási szokások vannak, így valaki a Facebookot vagy Instagramot preferálja, valaki inkább az e-mailt. Ráadásul a közösségi média oldalakon kicsit más jellegű tartalmakat, több személyes információt is kaphatnak a látogatók, mint a honlapon. Több behatás éri őket, könnyebben épül a bizalom, hamarabb elköteleződnek.
  •  + 1 tipp: Tegyél lájk gombot a weboldalad aloldalaira, a blog cikkeidhez. Így könnyedén meg tudják mások is osztani.

  1. Karbantartás: 

A régi honlapok esetében erre nem kellett túl nagy energiákat bevetned, mivel egyszer elkészült a bemutatkozó oldal és vígan elvolt mindenki.

Mostanra felpezsdült az online élet, iszonyatosan nagy a zaj, ki kell tűnni a tömegből

Milyen is akkor ma egy megfelelő honlap? 

Él, lélegzik, folyamatosan alakul, változik. 

A dizájn és a szerkezet maradhat, ha a célt szolgálja, de folyamatosan új tartalmakkal kell ellátnod, frissítened.

Pin It on Pinterest

Shares