Végre belecsapunk a sűrűjébe, megnézzük sorban az értékesítési tölcsér részeit tüzetesebben, mélyebben.
Nem is szaporítom a szót, az első a lead magnet, amit sokan csali néven ismernek. Mi inkább szeretjük a lead magnet nevet használni, mert értéket kell adni, a csali szó esetleg megtévesztő lehet. Amúgy arra utal, hogy ez az a pont, ahol becsalogatjuk a tölcsérbe az érdeklődőt. Ez egy sarkalatos pont, mert ezen múlik, hogy a bizalmat kiérdemeljük vagy elveszítjük. Ami ugye nagyban befolyásolja a további lépcsőfokokra lépést.
Gondolj csak bele, ha mész fel egy lépcsőn és hirtelen hiányzik egy lépcsőfok, leesel, elesel, akkor utána már eléggé bizalmatlanul fogod szedni a lábaidat. Megnézed 2x is hová lépsz. Na így megy ez az online térben is, ha remek első benyomást kapsz és már a lead magnet is sok értéket ad neked, akkor nem kérdés, hogy megszavazod így vagy úgy a bizalmat.
A lead magnet az értékesítési tölcsér első lépcsőfoka. A látogatóval érték csere történik, megadja a féltve őrzött e-mail címét a felkínált, számára fontosnak tűnő(és jó esetben értékes) ingyenes ajánlatodért egy erre a célra létrehozott oldalon(optin oldal), a lead magnetért cserébe. Win-win, mindenki nyer.
Milyen egy jó lead magnet?
- értékes tartalom
- megoldja a célközönséged egy jellemző problémáját
- rövid idő alatt feldolgozható
- könnyen emészthető
Mi lehet lead magnet?
- oktató videó
- rövid e-book
- csekklista
- esettanulmány
- tippek
- webinár
Lényeg: elég értékes legyen a látogató számára ahhoz, hogy megadja érte az e-mail címét.
Nézzük meg azt is mit NE CSINÁLJ semmiképpen!
Sajnos sokaknál látni, hogy csak a parasztvakítás megy, értéktelen anyagokat, lomot adnak az érdeklődőknek. Te NE legyél ilyen!
- Ne használd ki az emberek jóhiszeműségét!
- Adj valóban értéket, ne arról szóljon a történet, hogy összedobsz valami vacak anyagot és szépen felöltözteted, hogy becsapd az embereket és megszerezd az e-mail címüket!
BIZALOM: mindennek az alapja. Ugye nem kell elmondanunk, hogy ez az első lépés, hogy megalapozd a beléd vetett bizalmat? Annak ellenére, hogy az anyag ingyenes, el kell kápráztatnod a látogatóidat.
Miért fontos még a lead magnet?
Ez a belépőjegyed. Aki a második lépésben nem kéri a belépő terméked, ami a sorban a második, akkor tudsz neki e-mail-eket küldeni, tovább építeni a bizalmat. Később akár vásárló is lehet belőle.
És mi az az optin oldal, amit említettem már?
Ez egy olyan egyszerű oldal, aminek egyetlen célja van, hogy az illető megadja az e-mail címét. Sehova máshova nem tud kattintani, nincsenek linkek, nincs menü, nincs más útvonal, csak előre vagy sehova. 😀 Vagy megadja, vagy bezárja az oldalt és távozik. Ez általában egy tömör, lényegretörő rövidebb oldal. Persze a lead magnettől függ milyen hosszúság a megfelelő. Majd későbbi videókban mutatunk is példákat mindenre. Ha kíváncsi vagy kövess minket és néz meg a további videókat is. Az Instagramon pedig már most is találsz a témában is rengeteg infót. Ne felejts el ott is követni minket.
A következő részben megnézzük milyen a tökéletes lead magnet.
Ezt a részt videós formában itt tudod megnézni, érdemes, mert lehetnek eltérések, plusz infók a videóban:
Mi fán terem a lead magnet? videó
Amennyiben szeretnéd magad belevetni jobban a bizalomépítésbe és vevőszerzésbe, itt meg tudod szerezni a szuper Vevőszerző Okos Csomagot vagy külön a Sales Funnel Kisokost:
Itt pedig tudsz kérni ingyenes konzultációt, beszéljünk a Te szuperképességedről, a Te vevőszerzésedről is:
Magadnak készíted az oldalaidat? Akkor ezt lesd meg:
Landing és sales oldal sablonok részletes szöveg javaslatokkal együtt