Ma az értékesítésről fogok beszélni röviden. Tudnék hosszan is, oktattam is értékesítést korábban, de ennek a cikknek most mindössze annyi a célja, hogy megnézzük mi is a lényege, mire kell figyelni.
Szóval az értékesítés nagyon röviden, amikor egy jól megtervezett folyamatban végigkíséred az érdeklődőt a szolgáltatásod/terméked megvásárlásáig.
Sajnos sokan sokféleképpen koptatták ezt a szót, de ha jobban megnézed, látni fogod a lényegét: ÉRTÉK. Mindig értéket kell adnod az embereknek. Ez lebegjen a szemed előtt! Ennyire egyszerű. Amikor értéket adsz, amikor segítesz valakinek az életét jobbá tenni, akkor az számára hatalmas érték lesz és láss csodát, Te máris értékesítesz. 🙂
Nem, nem a tukmálás fogja meghozni a sikert. Ha nem hiszed, járj utána. 😉 Én tuti fejvesztve menekülök, ha valaki próbál erőszakosan rámsózni valamit, bekapcsol a csakazértse, köszi kapcsoló.
Az értékesítés központjában az EMBER áll. Meg kell ismerned őket minél jobban. Tudnod kell, hogy mi jár a leendő vásárlód fejében.
Honnan tudhatod meg a legegyszerűbben?
Kérdezd meg a már nálad vásárolt embereket, hogy ők miért nyomtak rá a megrendelés gombra?
Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket:
- Kik a vevőim?
- Hol találom meg őket?
- Milyen problémákkal küzdenek?
- Mi az a vágyott állapot, ahova el tudom őket juttatni a portékám segítségével?
A legfontosabb, hogy ne veszítsd szem elől, hogy soha senki nem a terméked/szolgáltatásod veszi meg, hanem az általa szerzett előnyöket.
Azt, hogy neki
- jobb lesz az élete tőle,
- megoldja egy problémáját,
- könnyít a napjain.
A vágyott állapot, álom felé utaztatjuk emberünket lépésről lépésre, miközben építjük a bizalmat.
Az értékesítés az, amikor a másik gondolatait szavakba öntöd. (Mintha Te lennél a szinkronhangja az agyának.) Olyan gondolatokat is, ami esetleg csak tudat alatt volt jelen a fejükben.
Itt meg tudod nézni a videós tartalmat is:
Mi is valójában az ÉRTÉKesítés?
A következő részben arról lesz szó, hogyan építs bizalmat értékesítési tölcsérek segítségével. Ne maradj le!
Addig is keress minket bátran, ha kérdésed van vagy segítségre lenne szükséged.