Még mindig valamilyen misztikus köd lengi körül ezeket az oldalakat, pedig az egyik legfontosabb rész a marketing rendszerben. Ez az a pont, ahol célirányosan  értékesítjük a szolgáltatásunkat. Természetesen nem durr bele módon, hanem a megfelelő megelőző lépcsőfokok után (pl. lead magnet), hogy még több legyen a bizalmat szavazó vásárló. 

Mostani blog cikkünkben a sales oldalakat járjuk körül, megismered a legfontosabb tudnivalókat róla, plusz bemutatjuk azokat a részeket, ami egy sales oldalból sem hiányozhat. Ezen felül létezik még sok finomság, amit lehet alkalmazni, viszont ahhoz, hogy hatékony legyen, ha ezekre figyelsz, már lesz egy remek sales oldalad. Persze nem mindegy milyen szöveget írsz, plusz az azt támogató dizájn sem elhanyagolható. 

Na de mi is pontosan az a sales oldal?

Röviden egy olyan oldal, ami csakis arról szól, hogy az érdeklődőt elvezesd addig a pontig, hogy vásároljon.

Egyetlen célja: VÁSÁRLÁS GENERÁLÁSA 

Miben rejlik a hatékonysága?

  • A célközönségedet szólítja meg.
  • Egyetlen dolgon van a fókusz, nincs elnavigálás.
  • Hat az érzelmekre.
  • Tudatosan építkezik, szerepelnek benne a főbb elemek, ami a sikerhez szükséges. 

Mi segít, hogy ez megvalósuljon?

  1. A normál weboldaltól eltérően nincs menü és láblécCsak egyfelé lehet menni, előre, nincs elkalandozási lehetőség.
  2. Szövegezés és dizájn: Egymást támogatva, mint egy csúszdán, úgy csúsztat végig a jól megírt szöveg és az azt erősítő dizájn.
  3. Beszédes fő/alcímek: A mai felgyorsult világban az emberek csak pásztáznak, ezért rendkívül fontos, hogy már a címekkel is megfogd őket, különben nem fogják elolvasni a többi szöveget.

Egyetlen oldal áll rendelkezésre, hogy megnyerd az érdeklődőt és eljuttasd A-ból B-be.

 Most megnézzük a kötelező/ajánlott elemeket, amik a végcélt segítik.

A sales oldal főbb részei

Fontos tudni, hogy az oldal fő célja mellett minden egyes résznek megvan a maga szerepe, célja. 

  1. Fő ígéret:

Ez lesz az, amire lényegében épül az oldalad. A célközönség számára a legnagyobb “hívás”, amivel leginkább meg tudod mozgatni az érzelmeit. A legjobb, ha már a hajtás feletti részen is megjelenik. Már ott, az oldal legtetején, amit elsőre lát, meg kell szólítanod az érdeklődőt. Egyértelműen tudnia kell abból a kevés szövegből és a képből, hogy neki szól és milyen problémájára kap megoldást. 

Mutatjuk példának a mi új sales oldalunk tetejét, ami a napokban fog startolni. Azt is láthatod, hogy már egyből a tetején 2 gomb is van figyelemfelkeltő, cselekvésre buzdító szöveggel, hogy akinek ennyi elég is volt, nem szeretne tovább görgetni, tudja, hogy neki most pont erre van szüksége, akkor máris fel tudja venni velünk a kapcsolatot. Egyébként erre a részre 1 gomb is tökéletesen megfelel, de annyi mindenképpen legyen.  

Forrás: Soulwave MarketingFő ígéret

2. Fő problémák/vágyak:

Ennél a résznél 2 lehetőség is van, vagy a próblémáikra fókuszálsz, ami leginkább jellemzi az életét a célcsoportodnak és amire megoldást nyújt a szolgáltatásod/terméked vagy a mélyen megbúvó vágyaikat szólítod meg.

Ennek a blokknak a lényege, hogy magára ismerjen és tovább olvasson. Mindegy melyik formulát használod, a lényeg, hogy hass rájuk. Alapvetően a problémákkal könnyebben azonosulnak, ilyen szempontból jobb választás lehet az első verzió. Ez természetesen függ a célcsoporttól is.

Forrás: Soulwave Marketing – Fő problémák/vágyak bemutatása

3. Pozitív jövőkép:

Miután már eléggé fáj vagy eléggé égeti a hiány a látogatót, mutasd meg, hogy hova tud eljutni a segítségeddel, mit tud elérni, mi fog megváltozni az életében, ha a Te portékádra teszi le a voksát. Kell, hogy lássa magát diadalittasan, el kell, hogy higgye, hogy lehet jobb, eredményesebb is az élete. Az a jó, ha szinte látja maga előtt ezt a jövőképet, mert minél több érzékszervre tudunk hatni, annál jobban fogunk teljesíteni.

4. A termék/szolgáltatás előnyeinek bemutatása:

Ez már ismerős lehet minden bizonnyal, viszont nem mindegy, hogy ezt miként tesszük. Domborítsd úgy a szöveget, hogy az érdeklődő számára milyen változásokat fog hozni, milyen további előnyei lesznek az előnyöknek. 🙂 Miben fog megváltozni az élete, ha igénybe veszi, használja. 

5. Kinek való a szolgáltatásod/terméked?

Célja, hogy megerősítsd az ideális vásárlód, hogy hozzá beszélsz. Itt jól bevált módszer, ha van 2 blokk, az egyikben leírva kinek való, a másikban pedig, hogy kinek nem.

6. Ki vagy te, miért is vagy hiteles személy? Miért bízzon benned?

Ez a rész kiemelt fontosságú, pláne, ha nem vagy ismert és még nem találkozott veled a látogató. Itt kell elérned, hogy bizalmat szavazzon neked. Nyugodtan írj magadról, az értékrendedről, mutasd be magad úgy, hogy meg tudjon ismerni. Fontos, hogy itt is a számára értékes dolgokról beszélj, ne magadat fényezd természetesen. 🙂 Mi az, ami megkülönböztet a versenytársaktól? Miért téged válasszon? Ne feledkezz meg a jó minőségű képről sem! 

7. Ügyfélvélemények:

Ez még jelentősebb, mint a rólad szóló rész, hiszen itt mások beszélnek rólad. Erősebb hatást tud elérni, ha más mondja a szolgáltatásodról, hogy milyen eredményeket ért el vele. Neki jobban fognak hinni, csodás bizalomépítő eszköz. Amire figyelni kell, hogy valódi értékelések legyenek, valódi emberektől, képpel/névvel. Amennyiben videói is van, még jobb, használd azt is az oldalon.

8. Bónuszok:

Ennek az a lényege, hogy növeld az ajánlatodnak az értékét az ár bemutatása előtt még. gondold át milyen bónuszok jöhetnek szóba, ami remek kiegészítése lehet az eredeti ajánlatnak. fontos, hogy értékes legyen valóban, ne csak azért tedd bele, mert kötelező rész. 🙂 Az árazásánál is reális, valós árakat tüntess fel. Sajnos sokszor látni negatív példát, hogy bizonyos dolgokért teljesen irreleváns árat tüntetnek fel, csak hogy jól hangozzon az ajánlatban, hogy 2 millió bónuszt kapsz az amúgy 50.000 Ft-os termékhez. 🙂 Semmi értelme, kerüld el ezeket, senki nem hülye, nem veszi be ezt a maszlagot. Tedd oda magad és válassz hasznos, értékes bónuszokat.

Hozunk ide is egy példát a mi sales oldalunkról, most ez lesz a bónusz, plusz még 1, de az titok még. 🙂

Forrás: Soulwave Marketing – Bónuszok bemutatása

9. Ár:

Mire ide eljutunk, már nem fog számítani az ár, annyi mindent kapott már érzelmileg és a bónuszok által is. Ezért kell a végére hagyni, mert azt szeretnénk, hogy ne az ár alapján hozzon döntést.

10. CTA- Call to action:

Amit már mutattunk is fentebb, a csoda gombok. Fel kell szólítani cselekvésre az embereket, buzdítani kell őket. Érdemes minél több helyre betenni. Az se baj, ha minden blokknál van, persze túltolni sem kell, de jó, ha van lehetőség a megrendeléshez jutni, ha már eleget látott az érdeklődő. Ne kelljen tovább olvasnia, ha ő nem szeretne. Szóval legyen minél több helyre.

11. Garanciák:

Mindenképpen adj valamilyen garanciát, akár többet is. Amennyiben megteheted, mehet nyugodtan a 100% pénzvisszafizetési garancia, így nincs vesztenivalója. gondold át, Te mit tudsz adni, ami fontos lehet a célközönséged számára. Nálunk például van “Nem tűnünk el garancia”, mert a kivitelezők körében igen sokszor előfordul, ahogy hallottuk ügyfelektől, hogy eltűnt a munka közepén, így ez számukra nem elhanyagolható tényező.

12. Limitek, sürgetés:

Az emberek többsége hajlamos a halogatásra, ezért szükséges valamilyen sürgető elem a sales oldalra. Jó lehet, ha például bónusszal ettől eddig elérhető vagy a kampány végéig rendelhető x dátumig, esetleg a készlet erejéig… Érdemes visszaszámlálót is beépíteni az oldalba, hogy lássák mennyi idő van még hátra.

13. Gyakori kérdések:

Itt meg tudod válaszolni már előre az általában felmerülő kérdéseket. El tudod oszlatni a kételyeket, meg tudod nyugtatni, ha mindenre megtalálja a választ.

14. Együttműködés/megrendelés menete:

Érdemes erre is figyelni, sokkal nagyobb a bizalom, ha szerepel a sales oldsalon a megrendelés menete, mit kell tennie, mi fog történni, milyen lépések. Végig kell vezetni a megrendelésen is és leírni azt is, hogy utána mi történik. Külön ki lehet térni a fizetési módokra és a szállítási információkra is. Gondolj csak bele, te is nyugodtabban rendelsz meg valamit, ha mindennel tisztában vagy.

15. Megrendelés:

Mutatós és hatékony űrlap, hogy könnyedén ki tudja tölteni az adatait.

Amennyiben ezek a részek szerepelnek a sales oldaladban, már nagy baj nem lehet. Persze nagyon nem mindegy, hogy miként dolgozod ki és jeleníted meg az egyes részeket. Az ilyen oldalak esetében a szövegezés kiemelkedően fontos, úgy kell elvinnie a célig a látogatót, hogy fel se merüljön benne közben a kilépés lehetősége. A kiváló szöveg beszippant, végig csúsztatja az érdeklődőt egy csúszdán, egészen az űrlapig, ahol boldogan adja meg a szükséges adatokat a rendeléshez és örömmel nyom rá az űrlap elküldő gombra. 

Lehet fokozni az eredményeket, érdemes például az űrlap végére beépíteni egy “Bump ajánlatot”. Ennek az a lényege, hogy adsz még egy kapcsolódó kisebb, de értékes terméket(például egy e-bookot), amit CSAK MOST tud kérni az eredeti ajánlat mellé. Ezt érdemes az űrlap legvégére tenni, akkor a leghatékonyabb. Addigra már kitöltötte minden adatát a vásárló, ég benne a vásárlási láz, kiválasztotta a terméket/szolgáltatást, már csak a gombra kellene nyomnia, na ide kell betenni a kiegészítő ajánlatot egy kis pipával- figyelemfelkeltő szöveggel. Lehet neki szerkeszteni egy mutatós, figyelemfelkeltő kis boxot más színnel, mint az űrlap többi része, hogy odairányítsa a figyelmet. Fontos a sürgetés és egyediség érzése, hogy ezt csak most kaphatja meg vagy ha máskor is kapható, akkor most tudja ennyiért kedvezménnyel ezt is kérni. Nem érdemes kihagyni ezt a plusz lehetőséget, mert az emberek körülbelül 50%-a kérni szokta. Ez az eredmény akár több is lehet, ha valóban értékes, amit adsz. 

Itt mutatunk egy frissen elkészült munkánkból rá egy példát:

Forrás: Soulwave Marketing – Megrendelő űrlap eleme

Most startolt a sales oldal, aminek ez a megrendelő űrlapnak a vége, még nem volt hirdetve és kitéve sem sehova, de már így is egy nap alatt jött 2 vásárlás és mindkettő kérte a bump ajánlatot is, szóval nem érdemes kihagyni.

Túl sok ez már neked, de szeretnél egy kiváló sales oldalt? Vagy nincs kedved, időd vacakolni vele? Keress minket bizalommal, valósítsuk meg álmaid sales oldalát!

Ha ezt olvastad, ez is érdekelhet:

Száguldó aloldalak

Legyen Neked is egy ütős online irodád!

Kövess minket:

Pin It on Pinterest

Shares