Melyek elengedhetetlenek és miért?

Megmutatjuk Neked, mire figyelj, hogy minél hatékonyabb legyen a weboldalad, és kitűnj a hatalmas zajból. Még most is sokan úgy gondolják, hogy nincs is szükségük honlapra, bőven elegendő egy Facebook oldal. Sokaknak pedig van, de csak arra törekedtek, hogy legyen, nem jól lett felépítve a szövegezés, a dizájn sem támogatja a látogató maradását. Rengeteg olyan munkával találkoztunk mostanában kutatások közben, ami egyáltalán nem állja meg a helyét.

Nézzük meg mi történik ilyenkor:

  1. Nincs weboldala: 

Lényegében láthatatlan, még ha szeretnének is rátalálni, akkor is nehézkes. Hogy is várhatná el valaki, hogy ömöljenek hozzá a látogatók, ha nincs “irodája” az interneten?

  1. Van egy rossz, szemet/szívet fájdító weboldala: 

Ebben az esetben ugyan látható, viszont gondolj csak bele, ha bemész a boltba és látsz egy illatos, puha, meleg zsemlét és egy szottyadt, kemény, állott zsemlét vajon melyiket választod?

Na ugye… Feltéve, hogy nem szereted szándékosan kínozni magad. 🙂 Sose feledkezz meg róla, hogy a honlapod az online irodád, ugyanúgy rendben kell tartani és hatékonyan felszerelni, mint egy normál irodát. Képzeld el, amikor elmész egy címre és meglátod, hogy tiszta kosz és káosz az egész, abszolút nem fordítanak figyelmet a látogatókra. Persze, hogy nem mész be vagy egyből sarkon fordulsz, ha már megtetted. Kivéve, ha annyira leesett az állad, hogy a botrányos iroda mozdulatlanságra ítélt pár percre és csak ámulsz-bámulsz. 

Ugye Te nem szeretnél ilyen cipőben járni? Ugye Neked számítanak az ügyfeleid? A weboldal nem CSAK érted van, hanem elsősorban a célközönséged számára készül. Úgy, hogy megérintse őket, megtalálják egyszerűen azt, amit keresnek, szemet gyönyörködtető legyen az élmény, elegendő információt és figyelmet  kapjanak már látatlanban is. Érezzék, hogy jó helyen járnak és értük vagy, Te leszel az, aki segíteni tud a problémájukon. Te legyél a kulcs a zárba, amit régóta keres. Ugye máris mennyi minden felmerült? Nem is olyan egyszerű ez. Viszont attól, hogy nem egyszerű, még foglalkoznod kell vele. Nem mehetsz el mellette lecsukott szemekkel. Természetesen mindez Téged is szolgál, hiszen ezeknek – a felhasználó élménynek és bizalomnak – köszönhetően fog pont Nálad vásárolni. Az életben minden oda-vissza működik. Adunk-kapunk. Hogy várhatod el, hogy adjanak Neked, ha arra sem veszed a fáradtságot, hogy a célközönséged azt kapja, amit megérdemel?

Az igények egyre nőnek, a vásárlók egyre válogatósabbak, már nem érik be azzal, ami megfelelt évekkel ezelőtt. Túl sok az inger, túl nagy a hangzavar, borzasztó nehéz hallatni a hangunk manapság.

Hogy jönnek ide az aloldalak? 🙂 Úgy, hogy sokan nem fordítanak figyelmet rájuk, még ha van is már honlapjuk. Nem elég, ha van egy szuper főoldalad, az összes aloldaladnak is ugyanolyan kiválónak kell lenni. Összeszedtük neked a legfontosabb tudnivalókat, hogy ennek fényében meg tudd lesni a saját weboldaladat, vagy ha még nincs, már előre lásd miért mire van szükség.

Mik is azok az aloldalak és miért van rájuk szükség?

Aloldal: Tágabb értelmezésben minden olyan oldalt aloldalnak tekintünk, amelyek a domain-hez tartoznak, de saját URL-el vannak ellátva (landing oldalak, köszönő oldalak, optin oldalak, stb.).

Jelen esetben azokat az oldalakat értjük ez alatt, mint például a blog, a rólunk, a kapcsolat, a szolgáltatásaink/termékeink, stb.

Mi most azokat az oldalakat fogjuk górcső alá venni, amelyek közvetlenül kapcsolódnak a főoldalunkhoz, és a menüből elérhetőek.

A weboldal minden vállalkozás életében fontos szerepet tölt be. Nem csupán azért, mert a mai világban „ciki”, ha valaki nem található meg az interneten, vagy mert – ahogy már többször hallhattuk – „aki kimarad, az lemarad”.

 Az oldal elsődleges funkciója, hogy időt spóroljon mind a cég, mind pedig a látogató számára. Ehhez arra van szükség, hogy az oldalon minden olyan információ megtalálható legyen, amire szüksége van az oda tévedőnek. Őt első sorban nem az fogja érdekelni, hogy kik vagyunk mi és mikor alakult a cég, számára a probléma, és annak megoldása a fontos, az eredmény, amit a segítségünkkel elérhet. A változás, ami létre fog jönni a szolgáltatásunk vagy a termékünk által.

Ahhoz, hogy meg tudjuk határozni, melyek lesznek számunkra a legfontosabb aloldalak, tudnunk kell, hogy:

  • mi az oldalunk célja
  • ki a célközönségünk
  • hogyan vezetjük a látogatót a célig.

Rólunk – Minden, ami Te vagy!

Az egyik legfontosabb a „Rólunk”. Ez szinte minden céges oldalon megtalálható. Sokan nem tulajdonítanak neki túl nagy jelentőséget, ezért nem is fektetnek túl sok energiát ennek elkészítésébe. 

Pedig biztos lehetsz benne, hogy az a látogató, akinek nincs veled kapcsolatban semmiféle előzetes információja, meg fogja nézni ezt az oldalt. Ha eddig nem nyerted meg, akkor ha a Rólunk oldal jól össze van rakva, itt esélyed van magad mellé állítani a látogatót és elnyerni a bizalmát, hogy végül konverzió legyen belőle. A statisztikák szerin aki átkattint a “Rólunk”-ra, nagyobb eséllyel fog Tőled vásárolni. Nem utolsó sorban jóval motiváltabb lesz. Amennyiben remekül bemutatod magadat, a céget, majd ki fog ugrani emberünk a bőréből, hogy végre írhasson Neked. Ez az oldal a Google rangsorolása szempontjából is nagy jelentőséggel bír. A  keresőből nagyon sok látogató először a Rólunk oldallal találkozik, ezért is nagyon fontos, hogy úgy alakítsd ki , hogy az jó benyomást keltsen, könnyen megjegyezhető legyen, adjon valami pluszt.

Mit érdemes kommunikálni ezen az oldalon?

Fontos szerepet tölt be a bizalom építésében, így ami ezt támogatja, minden jöhet.

  • Kell egy remek bemutatkozó: személyesebb hangvétel, lehet kis humort is csempészni ide – lényeg, hogy átjöjjön a személyiséged is, ki is vagy Te, miért lesz jó neki Veled dolgozni. Felejtsd el az 1970-ben születtem, az óvodában Farkas volt a jelem kezdetű unalmas, poros szövegeket- írj az utadról, ahogy ide jutottál, tanulságokról, mérföldkövekről, sikerekről…
  • Sose felejtsd el, hogy ez nem “csak” Rólad szól, hanem elsősorban a látogatóról- az a fontos, hogy a számára értékes gondolatok, információk jelenjenek meg.
  • Ne legyél szégyenlős, nyugodtan lehet sztorizni, bővebb lére lehet ereszteni, mint a főoldalon.
  • Válts ki érzelmeket! – ezzel fogsz leginkább tarolni…
  • Valós értékelések és fotók meglévő elégedett partnereidtől, ügyfeleidtől. Brutál ereje van, mégse használják még mindig sokan.
  • Cég tevékenységének, filozófiájának, víziójának bemutatása.
  • Miben vagy különleges, miben vagy más, mint a konkurencia (ezeket akár videó formájában).
  • Kontakt információk, ahol valós személyekkel vehetik fel a kapcsolatot.
  • Bemutathatod az elért eredményeket, díjakat, elismeréseket.
  • Ügyelj arra, hogy ne egy hatalmas száz kilométeres egybefüggő szöveg legyen, hanem tagold a részeket a könnyen emészhetőségért (felsorolás, képek, légüres tér, blokkok…)
  • Itt van lehetőséged megosztani friss híreket, újdonságokat, szerepléseket, újságcikkeket is.

Ezen az aloldalon se legyél rest használni a Call to Action gombokat. Blokkonként érdemes betenni valamilyen hangzatos elnevezéssel. Pl. Te vagy az én emberem!, Veled akarok dolgozni!, Meggyőztél!, Ez kell nekem!

Kapcsolat, hogy kapcsolódjunk

Itt érdemes elmondani, miért is kellene a látogatónak kapcsolatba kerülnie a cégünkkel. 

Szerepelnie kell a legfontosabb elérhetőségeknek, mint az e-mail cím, telefonszám. Itt helyezkedik el az űrlap, amelyen keresztül közvetlenül üzenni tud nekünk, amely után megjelenik egy köszönő oldal. Illetve megjeleníthetjük a közösségi média oldalaink linkjei, mint a Facebook, Instagram, LinkedIn, stb. Így lehetőséget kap arra is, hogy ezeken a platformokon is megismerkedjenek a céggel.

További hasznos információ lehet a postacím, illetve térkép, továbbá tájékoztatni kell arról is, hogy mit kezdünk az adataival, ezért itt mindenképp szerepeljen az űrlapnál az Adatvédelmi tájékoztatónkra mutató link.

Barátunk, a Blog oldal

Kiemelkedően fontos, hogy folyamatosan frissítsd tartalmaidat, és kiaknázd a SEO szövegírás előnyeit. Rendkívül nagy jelentősége van a BLOG oldalnak több szempontból is. 

Ez egy nagyszerű lehetőség arra, hogy folyamatosan frissülő tartalmaiddal jelen tudj lenni, meg tudd mutatni szakértelmedet, és új látogatókat tudj terelni a weboldaladra. Rendkívül fontos szerepe van az ügyfél-hűség kialakításában, hiszen az írásaid alapján jobban megismerhetnek téged, valamint a szolgáltatásodat/termékedet.

Mi mindenre jó, ha blogolsz?

Bizalomépítés:

Olyan személyes, vagy szakmai bejegyzéseket tartalmaz, amely hasznos információkat nyújt a látogató számára. Ezek nagyban hozzájárulnak a bizalom építéséhez, hiszen olyan ingyenesen elérhető anyagokat tartalmaznak, melyek megoldást adhatnak egy adott problémára. Értéket tudsz adni az olvasónak, edukálod őt. Jó esetben, aki még nem áll készen anyagilag, hogy beruházzon a szolgáltatásodra, nekik is tudsz segíteni, hiszen, ha valóban értékes a cikk, akkor tudják hasznosítani a saját idejük befektetésével.

Kapcsolatteremtés:

Amennyiben valóban hasznos a tartalmad, remek lehetőség a kapcsolatok építésére is. A hozzászólások révén kapcsolatba kerülhetnek veled. Érdemes a blog cikk végén meg is kérni rá az olvasót, hogy írja meg mit gondol, mit adott neki ez a bejegyzés.

Keresőoptimalizáció (SEO):

A Google azt szereti, ha nem állott, poros a weboldalad, hanem, ha folyamatosan friss, ropogós. Mivel a tartalom nagy része állandó, így a Blog lesz ebben segítségünkre. Amennyiben érdekes, másokat felcsigázó cikkeket sikerül írnunk, akkor erős hátszéllel haladhatunk utunkon.

Elérések:

Egy jól sikerült bejegyzéssel több embert érhetsz el, bővítheted a követőid bázisát. Ugye nem mindegy, hogy nem olvas senki, mert nem adsz rá lehetőséget vagy alig várják a következő cikkedet.

Edukálás:

Sokan amikor az oldaladra tévednek, még nincsenek felkészülve a vásárlásra, még nem értek meg nagyobb döntésekre. Ezen tudsz segíteni a tanító tartalmaiddal. Sokan tartanak ettől, mert félnek, hogy ha túl sokat adnak magukból, majd az embereknek nem is lesz szükségük a szolgáltatásukra. Ez badarság! Minél többet adsz, annál többet is kapsz. Így működik a világ. Nem kell félni, hidd el, ha segítesz valakinek a tartalmaddal, ha szüksége lesz hasonló szolgáltatásra/termékre, mint a Tiéd, akkor nagy eséllyel Te leszel a retinájába égve és Téged fog keresni. 

Persze ne adj oda mindent, de épp eleget ahhoz, hogy megértse miért fontos a szolgáltatásod és milyen változásokat tud általa elérni. 

Szakmai státusz:

Szakmai cikkek írásával, ha következetesen, folyamatosan csinálod, remekül tudod építeni a szakmai státuszodat. A döntésnél nagy szerepet játszik az is, hogy mennyire tűnik valaki megbízható, kompetens személynek. Szóval ne vedd félvállról! Természetesen az is fontos, hogy képes legyél megtalálni a kényes egyensúlyt a személyesebb és a szakmai tartalmak között. Ami rendkívül hatékony lehet, az egy jó kis esettanulmány, ahol meg tudod mutatni magadat, az értékeidet, az elveidet, a munkához való hozzáállásodat és a szakmai felkészültségedet is.

Ügyfél-hűség:

A meglévő partereid remek információforrás, a tapasztalatok alapján tudod, mire van szükségük, ennek mentén nekik is tudsz folyamatosan releváns tartalmat gyártani. Minél jobban érzik, hogy fontosak, hogy értük vagy, annál hűségesebbek lesznek és kitartanak melletted. 

Szolgáltatások

Érdemes részletesen bemutatnod a termékedet/szolgáltatásodat egy külön aloldalon, ahol bővebb  leírást adhatsz arról, hogy mik az előnyeik. Ezen információk alapján a potenciális vásárló könnyebben meg tudja ítélni, hogy rád van-e szüksége. 

A főoldalon érintőlegesen már szót lehet ejteni a szolgáltatásokról, de bővebb kifejtésre az aloldalon kerülhet sor. Előfordulhat, hogy valakinek elegendő a kezdőlapon lévő információ, viszont lesznek olyanok, akik szeretnének többet megtudni. Elégítsük ki az ő vágyaikat is. 

Mire figyelj?

  • egyszerűen, érthetően fogalmazz, kerüld a szakmai kifejezéseket
  • felsorolással, külön bekezdésekkel tedd könnyebben emészthetővé
  • színesítsd képekkel is a leírást
  • ismertesd a legfőbb előnyeit a szolgáltatásoknak/termékeknek
  • mutasd be azt, hogy a segítségükkel miként tudja az érdeklődő megváltoztatni vagy segíteni az életét
  • ide is jöhetnek elégedett ügyfél képek/referenciák
  • mutasd be a szolgáltatást/terméket esettanulmányok segítségével
  • mi az, amiben több, jobb a portékád

Itt is érdemes elhelyezned egy CTA-t, azaz cselekvésre buzdító gombot minden résznél, hogy azonnal kapcsolatba tudjon lépni a cégeddel, ne kelljen keresgetnie. Plusz nagyban javít a konverziókon, ha megmondod mit tegyenek, mi a következő lépés.

404 oldal hatékonyan, mutatósan

Minden bizonnyal Veled is előfordult már, hogy kerestél valamit és ez a hiba oldal jelent meg. 404-es hiba, a keresett oldal nem található. Az oka lehet az, hogy elgépeltél valamit vagy egy már nem élő oldalt, linket nyitottál meg.

Miért fontos ez?

Gondolj bele, hogy hány potenciális ügyféltől esel el, ha a hiba oldalon nem talál semmilyen információt arról, hogy mi is történt és mit kellene tennie.

  • Érdemes úgy elkészíteni ezt az aloldalt, hogy az arculatod itt is megjelenjen, ne egy teljesen más, idegen felület legyen ránézésre se.
  • Tájékoztasd az érdeklődőt, hogy a keresett oldal nem található.
  • A legfontosabb, hogy tegyél fel egy linket, ami a weboldalad főoldalára vezet. Így az eltévedt emberünk egy kattintással a megfelelő helyre tud navigálni. 
  • Érdemes egy jól passzoló, megfelelő, jelzésértékű képet is betenni.

Tetszett a blog cikk? Akkor olvasd el ezt is:

Legyen neked is egy ütős online irodád!

Amennyiben pedig nem csak olvasni szeretnél róla, hanem megszületett benned az elhatározás, hogy emelnéd az online fényedet, nyomd meg ezt a gombot!

Pin It on Pinterest

Shares