Gondolom már mindannyian kezditek látni, hogy a mostani helyzetben nem az a megoldás, ha eldobtok mindent és nullára szorítjátok a kommunikációt. Remélem már beláttátok, hogy most fokozottan fontos minél több, minőségi tartalmat gyártani. Tudjuk, hogy nehéz, mikor összedőlni látszik a vár, de a legnagyobb sikereket szinte kivétel nélkül mindig a kitartás szüli. A tartalomgyártásnál a legfontosabb a tudatos, következetes építkezés. Érdemes előre meghatározni mit szeretnél közvetíteni, és milyen eredményt vársz tőle. Több releváns követőt, több elismerést, több bevételt? Vagy mind egyszerre? Annyi biztos, ha kommunikálsz folyamatosan, annak lesz eredménye, semmi kétség. Persze mindig lehet fokozni… 

Pár jó tanács:

  1. Ne arról írj, ami téged érdekel, hanem  a célcsoportod problémáiról, vágyairól. 
  2. Nem elég, ha érdekes a témád, azt meg kell tudni úgy fogalmazni, hogy fogyasztható legyen és szeressék
  3. Legyél színes, dobd fel képekkel a szövegeidet! Manapság már nem elég, ha jót írsz, be kell csomagolni valami szép kis köntösbe is. Ugye Te is jobban észreveszed azokat a blog posztokat/posztokat, amiben látsz egy figyelemfelkeltő képet is?
  4. Hass az érzelmekre! A szakmai tartalmak mellett mindig jusson idő a személyesebb hangvételű történetekre, amivel meg tudod érinteni az embereket. 
  5. Adj magadból minél többet! Nem szereti senki a személytelen, arc nélküli irományokat. 
  6. Használd a történetmesélés erejét! Ahogy a filmek és könyvek esetében az egyén  beleéli magát, azonosul a főszereplővel és izgul érte, ugyanúgy hatnak rá a storyk a való életben is. Ugye nem kell részletezni mennyivel könnyebb meggyőzni valakit egy hozzá közel álló történet segítségével. Jó esetben maga fog kapálózni a szolgáltatásodért/termékedért. 
  7. A legfontosabb, hogy adj, adj, adj! 

I. Miért olyan fontos a tartalommarketing?

A tartalom mindennek az alapja, mozgatórugója. Hiába van jó stratégiád, ha nem foglalkozol a hasznos, minőségi tartalmak gyártásával. 

II. Mi lehet tartalom? 

  • blogbejegyzés 
  • tippek, trükkök
  • esettanulmányok
  • fotók
  • videók
  • podcastek
  • ajánlások, referenciák 
  • infografikák 
  • e-bookok 

III. Legyen tartalommarketing-stratégiád! 

1. Tervezd meg előre az évet, mit szeretnél ebben a nagyobb időszakban átadni, közvetíteni a közönségednek!

 2. Ezt bontsd le kisebb szeletekre!

 3. Mindig készíts havi tervet a megvalósításhoz

4. Cselekedj! Gyárts hasznos tartalmakat! 

IV. Az egyik legelőkelőbb tartalomfajta nem más, mint a blog! 

Érdemes a céljaidhoz igazítanod a blog bejegyzséseidet. 

Tippek a bloghoz: 

  1. Rendszeresség. Minimum havi 1, de legjobb, ha hetente írsz/ teszel ki egy blog posztot! 
  1. Használj kulcsszavakat! 
  1. Minimum 500 szó, de inkább az 1500 javasolt. Nem baj, ha rövidebb, de ne azért legyen „karcsú”, mert csak összedobtad, és nem volt kedved eleget foglalkozni vele. Tiszteld meg a vevőidet/követőidet/látogatóidat! 
  1. Használj mindig képeket! Jobban vonzza a tekintetet és a többség szívesebben olvassa el, ha egy megfelelő, csalogató képet is lát. Figyelj arra, hogy mindig jogtiszta képeket használj! 
  1. Használj átlinkeléseket! Utalj vissza egy korábbi releváns bejegyzésedre, esetleg szolgáltatásodra, termékedre. 
  1. Adj a szöveghez releváns címkéket! 

Plusz 1 tipp: Arról írj, ami a közönségedet érdekli, foglalkoztatja. 🙂

V. Miről írj most? Meg kell változtatni az eddigi stratégiát? Meg kell változtatni a kommunikációt?

  1. Gondold újra a folyamataidat, tervezz újra! Igazodj a kialakult helyzethez.
  1. A többség most bizonytalan ideig az otthonában tölti az idejét, így a tartalom fogyasztására nagyobb igény lesz, szóval tényleg ne állj le! Szolgáld ki az igényeket!
  1. A kommunikációd szabd a mostani helyzetre, de alapvetően ne térj el az eddigiektől. Az nem megoldás, ha úgy teszel, mintha mi sem történt volna és az sem, ha félelmet keltesz. A legjobb, ha továbbra is értéket közvetítesz. Amit most át kell gondolni, hogy mi az a Te szektorodban, amire a követőidnek vagy az új érdeklődőknek szüksége van. Mivel tudsz Te hozzájárulni, hogy a bezártság és félelem érzését csökkentsd? Nagyobb teret kaphatnak az emberi történetek, az őszinteség. Egy ilyen helyzetben mindenki bizalmatlanabb, meg kell bizonyosodniuk, hogy Te valóban segíteni akarsz és hozzáadni az életük minőségéhez. A követőidnek érezniük kell, hogy értük vagy és érdemes követni Téged. 
  1. Legyél követendő példa, sugározz erőt. 
  1. Kérdezd meg a követőid, mi az, ami most foglalkoztatja őket, mire van szükségük, miről olvasnának/hallanának szívesen.
  1. Semmiképpen ne használd ki gátlástalanul a koronavírust a kommunikációdban ügyfélszerzésre. Hirdetéseknél ezzel még óvatosabban bánj, mert letiltja a Google és a Facebook is. Korrektül írd le a hatásait, hívd fel a figyelmet az esetleges következményeire. Nyújts segítő kezet, ha szükséges és tudsz. Most sokat segíthetnek tanácsok, javaslatok is, amik könnyíthetnek a mindennapokon, amik segíthetnek túlélni. 
  1. Nyújts sok pozitív, felemelő tartalmat, egyre inkább csömöre lesz az embereknek a rossz hírektől, a félelemtől, a rettegéstől. Ne állj be a sorba, legyél Te, aki derűt hozol a napjainkba, reményt adsz és fényt gyújtasz. 

A legfontosabb, hogy írj, cselekedj! Ne hagyd abba a munkát és a kommunikációt! Lehet, hogy most nem úgy mennek a dolgok, ahogy elképzelted, lehet, hogy most a bevételed jócskán visszaesett, vagy mégrosszabb, a nullára csökkent. Ez már megtörtént, ezen nem tudsz változtatni. Azon viszont igen, hogy nyertesként gyere ki a méltatlan helyzetből, és megmaradj az emberek fejében. 

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a kommunikáció ingyen van, ha mást most nem is tudsz tenni, kezedben a fegyver, használd okosan! 2 réteg különül el. Az első, aki már most is tehet vészmegoldásokkal, átalakításokkal, újításokkal azért, hogy gyorsan bevételre tegyen szert. A második pedig, aki teljesen meg van lőve. Amennyiben Te a második csoportba tartozol, ne csüggedj, tarts ki, egyszer ez is véget ér. Addig is alapozd meg a jövőt, végezd el azokat a feladatokat, amikre ezelőtt sose volt időd. Legyél Te, akinek a neve felmerül, ha helyreáll a rend. 

Jó hír, hogy a gondolkodás szerencsére ingyen van. Kommunikálj, kommunikálj, kommunikálj!

Az előző blog posztunk is hasznos lehet számodra, olvasd el ITT azt is.

Ha többet szeretnél tudni az online marketingről és a weboldalakról, akkor olvasd el ezeket is:

Emese és Detti

A Soulwave Marketing csapata

Pin It on Pinterest

Shares