Ne temesd az e-mail kampányokat!

Gondoltuk elmeséljük Neked is az egyik kedves februári történetünket. Több szempontból is tanulságos. Nézzük is!

Előzmény:  Egyik nagyon kedves ügyfelünk gondolt egyet és elutazott Dubaiba, majd utána Mexikóba. Vajon mi történt közben? Megállt az élet? Nem jött be egy forint se neki, csak kiadása volt?

ÁÁÁ! Dehooogy! Míg utazott a repülővel, futott egy kisebb e-mail kampány egy szuper tréningének az értékesítésére. Mindössze 6 darab e-mail összesen 5 nap alatt és a végeredmény 1,2 millió forint. Úgy, hogy a jelenlegi befektetés mindössze ez a 6 jól megírt e-mail és persze az automatizált rendszerben a beállítása.

Vajon beértük ennyivel? Persze, hogy nem. Hisz ezután épp Valentin-nap következett. Így egy gyors 3 napos mini e-mail kampánnyal újabb 400.000 Ft bevétel érkezett. Itt összesen 5 db mail ment ki.

Összegezve:

  • összesen 8 nap alatt
  • 1 db 5 napos kampány
  • 1 db 3 napos kampány
  • összesen 11 db levél
  • összes bevétel 1,6 millió forint

Tudod mi a legjobb az egészben? Az, hogy közben Timi nyugodtan utazhatott és élvezhette Dubait és aztán Mexikót. Ami elment, vissza is jött. Imádjuk! Ez az, amiért érdemes csinálni. Azt gondoljuk ügyfélként a legjobb, amikor Te csinálhatsz bármit, ha jó kezekben vagy, nem eshetsz el. Netán, ha mégis, akkor fogjuk a kezed és felsegítünk és újra felteszünk a ló hátára.

Sokan temették már el több soron az e-mail kampányokat. Viszont láthatjátok, hogy még most is remekül működnek. Gondoljatok bele, hogy mit lehet elérni nagyobb kampányokkal. Persze kell hozzá pár dolog, hogy ez jól tudjon működni és alapozni tudj rá. Amennyiben ezek adottak vagy adottak lesznek, akkor bármikor összerakhatsz egy kis kampányt, amikor szeretnél egy kis plusz pénzt. Meg persze alapból is érdemes rendszeresen kampányolni. Akár havonta kisebb kampányok és mondjuk 4 nagyobb évente.

Na de nem minden csak rózsaszín elefánt, nézzük meg mi az, ami miatt Timinél elegendő volt pár e-mail.

  1. Rendelkezésre állt több csúcsszuper kisebb-nagyobb régebbi kurzusa, amiből bármikor elő tudunk húzni egyet-egyet, ami épp aktuális lehet vagy illeszkedik az adott időszakhoz. Például a Valentin-napra a Tedd a férfit a Hősöddé! tréninget értékesítettük újra. Előtte pedig a mostani helyzetre való tekintettel az Ellenszérum tréninget.

  1. Ezekhez a tréningekhez ugye szükség van egy sales oldalra, ahol lényegében maga az értékesítés zajlik, ahol mindent megtudhat a kurzusról, ahol meg tudjuk győzni, ha már az e-mailben felkeltettük az érdeklődését és átkattintott. Ezek is már készen voltak, mivel már korábban értékesítettük a kurzusokat. Jelen esetben 2 sales oldal volt használatban. Amennyiben izgat hogy is kell jó sales oldalt csinálni, lesd meg ezt a cikkünket: “Mi fán terem a sales oldal? – A legfontosabb építőkövek egy ütős értékesítési oldalhoz”

  1. Évek óta gyűlnek a feliratkozók, ezért lehet már pusztán az e-mailre is alapozni hirdetés és plusz költségek nélkül. Szóval ez fontos, ha még nem kezdted el gyűjteni a szolgáltatásod/terméked iránt érdeklődőket, ne halogasd tovább, MA van itt az idő! Amennyiben eddig nem győztek meg más szakemberek, hogy legyen saját e-mail bázisod, remélem most már látod, hogy ez tényleg nagy jelentőséggel bír. Ne halogasd tovább. Amennyiben pedig már elkezdted, de még kevesen vannak, akkor ki kell találnod szuper lead magneteket, ehhez keresd a “Bizalomépítés értékesítési tölcsérekkel” blog cikkünket. Ott a “lead magnet”-es rész lesz, amire leginkább szükséged lesz a feliratkozók gyűjtéséhez.

  1. Automatizált rendszer: Timinél a SalesAutopilot rendszer kezel minden ilyesmit(zárt rendszert, e-mail feliratkoztatást, megrendeléseket, hírleveleket, stb.). Szóval erre is szükség van, ez a motorja a gépezetnek.

  1. Folyamatos bizalomépítés: Élő videókkal és rendszeres levelekkel építi a bizalmat és melegen tartja a követőket, feliratkozókat.

Tehát összefoglalva, rendelkezésre álltak az e-mail listákon feliratkozók, volt jó pár szuper tréning, amiből lehetett válogatni a 2 kampányhoz és hozzájuk kész sales oldalak + mögé az automatizált rendszer. Plusz Timi folyamatosan építi a bizalmat.

Így elegendő volt “mindössze” 2 kisebb e-mail kampányt létrehozni, pár jól irányzott levéllel és az utolsó nap a “sürgető e-mailekkel”. Ugye milyen csodás?

FIGYELEM! Ne gondold, hogy vacak termékekkel / szolgáltatással, egy rossz sales oldallal és feliratkozók nélkül ezt meg tudod valósítani. Mindenbe bele kell tenni az energiát, viszont épp azért hoztuk el ezt a történetet Nektek, hogy lássátok azt, hogy mennyire fontos a feliratkozók gyűjtése és a folyamatok kialakítása. Később erre bármikor tudsz alapozni. Még akkor is, ha épp nem akarsz vagy nem tudsz költeni hirdetésekre. Egyszerűen leporolsz valamit és csatába küldöd.

Plusz infó!

Persze ügyelj arra is, hogy a feliratkozóid nem hagyhatod magukra, szükség van nekik rendszeresen tartalmat, értéket nyújtani. Aztán jöhet időnként a sales is.

Itt vagy még?

Akkor Neked elmesélek még egy sztorit a Valentin-napi kampánnyal kapcsolatban. Mert valami történt az utolsó nap. Mi azon kevés marketingesek közé tartozunk, akik igazán szívünkön viseljük az ügyfeleink projectjeit, kampányait, bevételét, sorsát. Ugyanolyan fontos nekünk az ő sikerük, mint a sajátunk. Ez olykor tud szülni egyszerre stresszes és mókás helyzeteket. Most is ez történt.

Szóval a sztori… Elérkeztünk a rövid 3 napos Valentin-napi kampány 3. és egyben utolsó, mindent eldöntő, legfontosabb napjához. Ugyanis tudni kell, hogy amennyiben jól van felépítve a kampány és az utolsó napi sürgető levelek, egyszerűen olyan nincs, hogy nem vásárolnak. Sőt, ilyenkor vásárolnak a legtöbben. A nagy részük az utolsó levél hatására, amikor már tudja, hogy hamarosan lejár az idő, már nem fogja megkapni a bónuszokat, az engedményt vagy ami ígérve lett neki. Ebben a formában már csak 4 órája maradt vásárolni. Itt aki szeretne vásárolni csak halogatott vagy még ingadozott, átbillen és végül megnyomja a vásárlás gombot.

Tehát itt tartottunk. Miután megkapták az első levelet az utolsó napon, néztük, hogy jajj, nem jönnek a vásárlók. Miéééért nem jönnek? Eltelt 1 óra. Semmi. Eltelt 2 óra. Semmi. Eltelt 4 óra. Semmi. Gyanús, gyanús. Hívtam Dettit, hogy jajj, valami nem kóser, nézzünk át mindent, mert lehetséges, hogy valami technikai gond van, hiszen kizárt, hogy nem jött az utolsó nap a levél hatására egyetlen vásárló sem. Mindent átfésültünk töviről-hegyire, semmilyen probléma nem állt fenn. Teltek az órák és semmi. Már az enyhe szívinfarktus közeli állapot kerülgetett, majd kiment az este 20:00 órási levél. Izgatottan vártam mi történik. Eltel 1 óra. Semmi. Na akkor már nem hittem tényleg a szememnek. (Még jó. :D) Néztem újra az eredményeket a SalesAutopilot rendszerben. Láss csodát, akkor vettem észre, hogy véletlen az aznapi eredményeket nem számoltam, nem láttam, mert 1 nappal korábbra állítottam a naptárat. 😀 Huhhh. Gyorsan csekkoltam a számokat és minden a legnagyobb rendben volt, természetesen bejött újra, hogy az utolsó nap a legeredményesebb. Szépen hozta az utolsó 2 levél a számokat. Képzelheted mit éltem át addig. 🙂

Utólag nagyot nevettem, Timinek pedig szívmelengető érzés volt, hogy ennyire fontos nekünk is az ő sikere.

Nézz be hozzá a monostoritimea.hu-ra! Kukkants be a Boutique-ba is.

Mára ennyi. Ha tetszett, oszd meg másokkal is.

Te is szeretnél ilyen ügyfél élményben részesülni? Akkor keress minket bizalommal:

Nekem weboldal vagy sales oldal kellene!

Rendben. Kattints ide és jelentkezz:

Pin It on Pinterest

Shares