Neked van már Google My Business (Google Cégem) fiókod? 

 

Mostanában sok vállalkozóval beszéltünk, miközben fény derült rá, hogy a többség nem csak, hogy nem használja, hanem még csak nem is hallott róla…

 

Hatalmas hiba nem élni ennek a lehetőségnek az erejével. Mindenki előre akar kerülni a Google-ben, több látogatót, több bevételt szeretne, de a legalapvetőbb dolgok sincsenek rendben. Itt még csak a “nincs rá pénzünk” kifogással sem lehet élni, mivel teljesen ingyenesen regisztrálhat magának minden vállalkozás fiókot. Amire szükséged lesz, az csak egy kis idő, amit ráfordítasz. 

 

Ebben a cikkben összeszedjük Neked a legfontosabb elemeket, amik rendelkezésedre állnak a regisztráció után. Mindössze követned kell majd a lépéseket és kivitelezni. 

 

Google térkép

Google térkép

Regisztráció:

Ezen az oldalon tudod elindítani. Nagyjából 5-10 percet vesz igénybe és kész is vagy az első lépéssel. 

Fontos, hogy minden adatodat nagyon pontosan add meg! (Cégnév, cím, kategória, kapcsolati adatok…) A regisztráció után hitelesíteni kell a fiókodat. Erre 2 lehetőség van, telefonon(ez egyébként nem mindig lehetséges és nem is mindig működik) és levélben. Mindenképpen a leveles verziót javasoljuk, bár hosszabb és macerásabb, de a Google jobban fog szeretni érte. Nagyjából 2 hét alatt fogod megkapni postai úton a levelet. Ezután tudod folytatni a folyamatot a kód beírásával. Amint kész, újabb pár nap a következő ellenőrzés és utána készen is áll a fiókod. 

Plusz infó: Amennyiben elkallódna a leveled, ne add fel, vedd fel velük a kapcsolatot, kérd újra. Hidd el, megéri!

 

Most nézzük a hitelesítés után miket kell/érdemes kitölteni és milyen részeit használd mindenképpen!

 

   1. Vállalkozási adatok (egy része már meglesz a regisztráció miatt)

 

    • telefonszám
    • e-mail
    • weboldal linkje
    • nyitvatartás

   

   2. Leírás a cégről

 

Ide írj egy releváns bejegyzést a vállalkozásodról, ami hűen tükrözi a tevékenységed, Téged. Frappáns, ütős, érzéseket keltő szöveg a legjobb. De ha elsőre nem megy, akkor is írj valamit ide, később tudod bármikor finomítani.

   

   3. Megfelelő kategória beállítása

 

Nagyrészt ezen múlik milyen ügyfelek találnak Rád, kiknek mutat meg a Google. Válassz olyat, ami leginkább jellemző.

 

   4. Fotók, videók

 

  • Tölts fel amennyi kategóriába csak tudsz fotókat, videókat (profil, kültéri, beltéri, termék, csapat, munka közben…).
  • Kevesen használják! Így könnyebben észre fognak venni!

 

   5. Térkép

 

Google térkép

Google maps

  • Felkerülsz a térképre, ezzel nagyban segítve, hogy Te legyél az, akit választanak a konkurensek közül.
  • Nem csak fizikai üzlet esetén működik jól!
  • Be tudod ágyazni a honlapodba is!

 

   6. Bejegyzések

 

Ez az a rész, amit még azok közül is elenyészően használnak, akiknek van már fiókjuk. Szóval ne legyél rest, kezdd el itt is megosztani például a blog cikkeidet.

  • Hetente egyszer posztolj!
  • 1500 karakter áll rendelkezésre, így a blogból maximum részletet tudsz kitenni, viszont így könnyen a weboldaladra tudod terelni a látogatókat egy link és gomb segítségével.
  • Legerősebb, ha teszel képet + szöveget + gombot!
  • Több kategóriát találsz majd, ezekre van lehetőség: ajánlat, frissítés, esemény, termék.

Figyelem! Mivel a “Bejegyzések” a legnagyobb húzóerő, amivel szuperhősként menetelhetsz előre, így ennek szentelünk egy külön blog cikket majd.

 

   7. Google értékelések

 

Biztosan találkoztál már ilyennel, 1-5 csillag és egy kis szöveg az ügyfelektől. Rendkívüli ereje van. Nyugodtan kérheted az elvégzett munka után a partnereidet, hogy értékeljenek. Akár e-mailben is el tudod a linket küldeni, hogy őszintén véleményezze a közös munkát. 

Ne félj attól, ha esetleg negatív vagy rosszabb is becsúszik. Még abban az esetben is, ha mindenben igyekszel és törődsz az emberekkel, olykor  lehet valakiben tüske. Alapvetően úgy vélem, ha tisztességesen, odaadóan dolgozol, odafigyelve az emberekre, akkor nem bombázzák tele az oldalt negatív értékeléssel. Itt az a lényeg, hogy gyorsan reagálj, bármilyen is érkezik, kedvesen válaszolj rá. 

Kihat a rangsorolásra, az átkattintásokra és nem utolsó sorban bizalmat kelt, szóval használd!

 

   8. Termékek és szolgáltatások

 

Meg tudod adni milyen termékeid vannak, milyen szolgáltatásaid.

 

   9. Statisztikák

 

Ez nagy segítség lesz az optimalizálásban. Látod majd honnan érkeztek a látogatók, mennyien nézték meg  a képeidet, videókat, bejegyzéseket, mi volt a legnépszerűbb, mit nem szerettek annyira. Ezek alapján tudsz finomítani.

Ne feledkezz meg a frissen tartásáról sem, nem elég, ha regisztrálsz(bár már akkor is jóval többet tettél,  mint a többség)! Ossz meg hetente bejegyzéseket, tegyél ki aktuális akciókat, újdonságokat.

A következő részben a Bejegyzéseket mutatjuk be részletesebben képek segítségével.

 

Még nem láttad az utolsó cikkünket? Olvasd el ezt is:

 

 

Szeretnél egy remek weboldalt? Keress minket bizalommal!

 

 

Kövess minket a közösségi oldalainkon, hogy ne maradj le a hasznos tartalmakról:

 

 

Pin It on Pinterest

Shares